Firemní vzdělávání v dnešní době není jen o školeních, která je třeba si odsedět. Mezi trendy zaměstnaneckých benefitů patří i forma rozvoje, vzdělávání a seberealizace. Moderní zaměstnanec nechce být jen pasivním členem týmu a firmy, ale chce mít možnost ukázat co v něm je a být v prostředí, kde může něco vytvářet. Zejména to platí pro nastupující generaci Z.
Pro mladé zaměstnance je důležitá flexibilita, svoboda a chtějí od svých nadřízených slyšet slova uznání. Dokážou pracovat tvrdě i přesčasy, pokud ale cítí, že práce má smysl a jsou dobře ohodnocení. Lidé z této generace si uvědomují, že jako první pocítí negativní dopady klimatických změn. Proto od svých zaměstnavatelů očekávají odpovědný přístup k životnímu prostředí. Na žebříčku jejich priorit se na nejvyšších příčkách objevuje rodina, přátelé a partnerské vztahy, ale také vzdělání a rozvoj.
Proč a jak své zaměstnance z generace Z, ale i jiných generací, vzdělávat?
Někteří pracovníci se chtějí ze své pracovní pozice posunout dále, třeba na vyšší post. Když jejich stávající pozice nenabízí žádnou příležitost k růstu, začnou si hledat nové zaměstnání. Jakmile ale zaměstnancům poskytnete vzdělávací příležitosti, dodáte jim optimismus a motivaci do budoucna. A nejenom to, docílíte také toho, že si posílí své stávající dovednosti a přiučí se něčemu novému. My Vám garantujeme, že se vybrané kurzy uskuteční a hlavně, že si z našich kurzů zaměstnanci odnesou důležité teoretické a praktické znalosti. A kdyby si je potřebovali v budoucnu procvičit, stačí se nám do jednoho měsíce nahlásit a kurz si můžou do roka zopakovat.
Zaměstnanci, kteří jsou se svými nově získanými dovednostmi spokojeni, jsou výkonnější, kreativnější a šíří spokojenost i svým kolegům.
Je zbytečné si myslet, že vzdělávání zaměstnanců z nich dělá hlavní kandidáty pro jiné zaměstnavatele. Je důležité si uvědomit, že ze spokojených pracovníků se stanou loajální zaměstnanci. Pokud by i tak Váš zaměstnanec odešel, my Vám garantujeme, že k nám můžete poslat nového zaměstnance na stejný kurz. O vědomosti z kurzu tak nepřijdete. Nakonec Vaše firemní tréninkové a rozvojové programy zvýší oblibu u zaměstnanců a umožní společnosti hromadit znalosti a oborové talenty.
Poskytování vzdělávacích příležitostí zvyšuje konkurenceschopnost společnosti a zároveň dává zaměstnancům šanci připravit se na budoucí příležitosti třeba právě ve Vaší společnosti.
Odborníci na firemní vzdělávání se shodují na tom, že v následujích letech bude klíčové rozvíjet tvrdé i měkké dovednosti. Tzv. "hard skills" jsou klíčové pro vykonávání odborných profesí a je nutné je v průběhu času zdokonalovat. "Soft skills" vychází z osobnostních předpokladů člověka a dobrý manažer se bez nich dnes už neobejde. U nás najdete širokou nabídku kurzů zaměřených jak na odborné "hard skills" tak i komunikační "soft skills". Výběr záleží jen na Vás a potřebách Vašich zaměstnanců.
Důležité je, aby kurz zaměstnance bavil. V kurzech se čím dál častěji využívají herní prvky (tzv. gamifikace). Dobře si uvědomujeme, že se dnešní zaměstnanci sice vzdělávat chtějí, ale nekonečné přednášky a prezentace bez špetky interaktivity by je mohly brzy odradit. Škála využitelných metod je velmi široká a „pohernění“ firemního vzdělávání tak nemusí zahrnovat jen e-learningové programy, které vypadají jako počítačová hra. Naši lektoři se zaměřují hlavně na praktické ukázky a cvičení, a i díky tomu si pak zaměstnanci více ze školení odnesou a můžou pak nově nabité vědomosti používat v praxi.