Školení Check Point Certified Troubleshooting Administrator (CCTA) poskytuje porozumění konceptům a dovednostem nezbytným k řešení problémů, které mohou nastat při správě platformy Check Point. Tento kurz je dvoudenní a je zaměřen pouze na [...]
  • CCTA
  • Délka 2 dny
  • 0 ITK bodů
  • 2 termíny
  • ČR (25 500 Kč)

    SR (1 109 €)

Školení Check Point Certified Troubleshooting Administrator (CCTA) poskytuje porozumění konceptům a dovednostem nezbytným k řešení problémů, které mohou nastat při správě platformy Check Point. Tento kurz je dvoudenní a je zaměřen pouze na troubleshooting jednotlivých funkcí. Instruktor doplňuje školení o novinky z verzí R80.40 a R81 v prezentaci. Praktická cvičení jsou ve verzi R80.30.

»

Administrátory a zkušenejší uživatele, kteří se potřebují dovědět možnosti řešení problému prři správě platformy Check Point.

• Understand how to use Check Point resources for support.

• Understand how to perform packet captures using tcmdump and FW Monitor command tools.

• Understand the basic process of kernel debugging, and how debug commands are structured.

• Recognize how to use various Linux commands for troubleshooting system issues.

• Recognize communication issues that may occur between SmartConsole and the SMS and how to resolve them.

• Understand how to troubleshoot SmartConsole login and authentication issues.

• Understand how to prevent and resolve licensing and contract issues.

• Understand how to troubleshoot issues that may occur during policy installation.

• Understand communication issues that may occur when collecting logs and how to resolve them.

• Recall various tools to use when analyzing issues with logs.

• Understand how to restore interrupted communications during heavy logging.

• Understand how NAT works and how to troubleshoot issues.

• Understand Client Side and Server Side NAT.

• Understand how the Access Control Policy functions and how the access control applications work together.

• Understand how to troubleshoot issues that may occur with Application Control and URL Filtering. • Understand how the HTTPS Inspection process works and how to resolve issues that may occur during the process.

• Understand how to troubleshoot Content Awareness issues.

• Recognize how to troubleshoot VPN-related issues.

• Understand how to monitor cluster status and work with critical devices.

• Recognize how to troubleshoot State Synchronization.

• Understand how to troubleshoot communication issues between Identity Sources and Security Gateways.

• Understand how to troubleshoot and debug issues with internal Identity Awareness processes.

  • CCSA tréning/certifikace (není podmínkou, avšak uchazeč o školení by měl mít pokročilé znalosti Check Point). CCSE tréning/certifikace výhodou.
  • Hlubší znalosti s Linux a TCP/IP.Metody výuky

1. Intro do problematiky řešení problémů

2. Řešení potíží s politikou a Smart Konzolí

3. Kernel a UserSpace debug

4. Troubleshooting logování

5. Problémy s NATy

6. Pochopení konceptu a komponent Unifikované politiky

7. Problémy s VPN

8. Debugging ClusterXL technologie

9. Pochopení Identity Awareness

 

Praktická cvičení

Lab 1.1: Monitoring Security Gateway Traffic

Lab 2.1: Troubleshooting Issues with SmartConsole

Lab 3.1: Troubleshooting Log Connectivity Issues

Lab 4.1: Investigating NAT Issues

Lab 5.1: Troubleshooting General Traffic Issues

Lab 5.2: Evaluating HTTP and HTTPS Traffic Issues

Lab 6.1: Troubleshooting Site-to-Site VPN Issues

Lab 7.1: Troubleshooting Clustering Issues

Lab 8.1: Troubleshooting Identity Awareness

Lab 8.2: Configuring and Testing Identity Collector

 

Aktuální nabídka
Školicí místo
Jazyk kurzu

Uvedené ceny jsou bez DPH.

Školení na míru

Nenašli jste vhodný termín, nebo chcete školení přizpůsobit specifickým potřebám vašeho týmu? Rádi pro vás připravíme školení na míru.