Tento dvoudenní kurz rozšiřuje vaše dovednosti při řešení běžných problémů, ke kterým dochází v prostředí VMware Horizon®. Prostřednictvím reálných labů si procvičíte řešení problémů stávajícího prostředí. Cvičení odrážejí případy použití [...]
  • VMW_HVDT
  • Délka 2 dny
  • 0 ITK bodů
  • 3 termíny
  • Praha (830 €)

    Brno (na vyžádání)

    Bratislava (830 €)

Tento dvoudenní kurz rozšiřuje vaše dovednosti při řešení běžných problémů, ke kterým dochází v prostředí VMware Horizon®. Prostřednictvím reálných labů si procvičíte řešení problémů stávajícího prostředí. Cvičení odrážejí případy použití řešení problémů v reálném světě. Tato cvičení vybaví studenty znalostmi a praktickými dovednostmi pro zvládnutí typických výzev, kterým čelí správci a operátoři virtuálních desktopů.

»

Experienced system operators, administrators, and integrators responsible for managing and maintaining VMware Horizon solutions. 

By the end of the course, you should be able to meet the following objectives:

  • Implement a structured approach to troubleshooting
  • Resolve common issues that occur in a VMware Horizon environment
  • Troubleshoot issues with linked and instant clones
  • Configure the Windows client
  • Identify the correct log level for gathering logs
  • Optimize protocols for best end-user experience

•  VMware Horizon 8: Skills for Virtual Desktop Management

This course also requires knowledge of the following:

  • Using VMware vSphere® Web Client to view the state of virtual machines, datastores, and networks
  • Opening a virtual machine console on VMware vCenter Server® and accessing the guest operating system
  • Configuring Active Directory services, including DNS, DHCP, and time synchronization
  • Restricting user activities by implementing Group Policy objects
  • Configuring Windows systems to enable Remote Desktop Connections
  • Building an ODBC connection to an SQL Server database

Studijní materiál VMware

1  Course Introduction
•  Introductions and course logistics
•  Course objectives

2  Overview of Virtual Desktop Troubleshooting
•  Structured approach to troubleshooting configuration and operational problems
•  Applying troubleshooting methods
•  Documenting the steps to resolving the problem

3  Command-Line Tools and Backup Options
•  Using command-line tools
•  Backing-up and restoring VMware Horizon databases

4  Troubleshooting Horizon Linked Clone Desktops
•  Describe the components that make up a VMware Horizon desktop
•  Explain how the View Agent Direct-Connection plug-In is useful for diagnosing problems
•  Highlight the best practice for optimizing a VMware Horizon desktop
•  Troubleshoot common problems with VMware Horizon desktops

5  Troubleshooting Instant Clones
•  Discuss how instant clones are created
•  Discuss what gets logged when an instant clone is created
•  Discuss the keywords to look for in the logs when troubleshooting instant clones
•  Discuss how to troubleshoot problems with instant clones

6  Windows Client
•  Correctly configure the Windows Client
•  Identify the correct log level for gathering logs
•  Enable the required SSL configuration level for the environment

7  Ports and Protocols
•  Discuss the key ports on a Horizon Environment
•  Discuss protocols used in the Horizon Environment
•  Understand the benefit of optimizing Blast
•  Become familiar with the optimization features for Blast
•  Implement GPO changes for Blast
•  Become familiar with the causes for Black Screens
•  Discuss how to troubleshoot Black Screen problems
•  Identify problems encountered when applying GPOs
•  Discuss how to troubleshoot GPO-related problems

 

Aktuální nabídka
Školicí místo
Jazyk kurzu

Uvedené ceny jsou bez DPH.