Toto školení se podrobně zabývá procesy a nástroji podpory přechodu služeb a jejich součástí. Jedná se o procesy Change Mnagement, Release and Deployment Management, Service Validation and Testing, Service Asset and Configuration Management, [...]
  • HF429S
  • Délka 5 dní
  • 0 ITK bodů
  • 0 termínů
  • Praha (38 340 Kč)

    Brno (38 340 Kč)

    Bratislava (1 475 €)

Toto školení se podrobně zabývá procesy a nástroji podpory přechodu služeb a jejich součástí. Jedná se o procesy Change Mnagement, Release and Deployment Management, Service Validation and Testing, Service Asset and Configuration Management, Request Fulfillment, Service Evaluation and Knowledge Management. Podrobně jsou probírány aspekty implementace a technologií. Součástí školení je formální přezkoušení (komplexní přezkoušení bez možnosti použití učebnic formou multiple-choice s osmi otázkami, na které je třeba odpovědět v čase 90 minut; pro úspěšné vykonání zkoušky musí studenti dosáhnout 70% správnosti odpovědí). Cena zkoušky 7616 Kč (bez DPH) NENÍ zahrnuta v ceně kurzu. Zkouška se koná pátý den školení. Před účastí na zkoušce je nutné absolvovat certifikaci ITIL v3 Foundation. Při neúspěšném složení zkoušky lze zkoušku opakovat při následujícím termínu konání kurzu. Cena samostatné zkoušky je 7616 Kč / 5 JTP. Při úspěšném absolvování tohoto školení má účastník nárok na zisk 36 bodů PDU pro ziskání či udržení certifikace podle PMI® stupně PMP®.

»


• IT professionals who require a deep understanding of Release, Control and Validation processes and how they may be used to enhance the quality of IT service
• Operational staff involved in the activities of the following processes and/or functions: Change Management, Release and Deployment Management, Service Validation and Testing, Service Asset and Configuration Management, Request Fulfilment, Service Evaluation and Knowledge Management


Demonstrate between 2 and 4 years of professional experience in the ITSM market place.
Hold one or more of the following certificates:
• ITIL® V3 Foundation Certificate in IT Service Management
• ITIL® V2 - V3 Foundation Bridge Certificate
It is assumed that participants will have read the following ITIL Service Management Practices core lifecycle publications:
• Service Strategy
• Service Design
• Service Transition
• Service Operations
• Continual Service Improvement
Examination candidates should be aware that at least 12 hours of personal study are required.


Upon successful completion of this course participants will understand:
• The activities, methods and functions used in each of the ITIL Release, Control and Validation processes as well as the process roles and responsibilities.
• The importance of the Release, Control and Validation capabilities in realizing successful service transition.
• Continual Service Improvement as a consequence of the ITIL Release, Control and Validation processes and functions.
Participants will also gain the knowledge necessary to prepare for the “ITIL Certificate in Release, Control and Validation” examination from EXIN, ISEB or APM Group. This certificate is worth 4 credits in the ITIL Version 3 Qualification Scheme.
• The importance of the concept of Service Management as a Practice.
• How to use Knowledge Management to enhance ongoing decision support and service delivery capability.
• How the ITIL Release, Control and Validation processes interacts with other Lifecycle processes.
• The technology and implementation considerations, as well as the challenges, critical success factors and risks surrounding ITIL Release, Control and Validation.
Formal examination: this is a closed book complex graded multiple-choice examination with 8 questions to be answered in 90 minutes. Students must get 70% correct in order to pass.


• Other modular courses covering ITSM Lifecycle stream or Capability stream leading to the ITIL Expert Qualification

Aktuální nabídka
Školicí místo
Jazyk kurzu

Uvedené ceny jsou bez DPH.