Obsahem tohoto školení je vysvětlení terminologie, procesů, struktury, úloh, funkcí a činností souvisejících s fázemi Service Strategy a Service Design životního cyklu řízení služby IT na základě verze 3 infrastrukturní knihovny ITIL®. Školení [...]
  • HF430S
  • Délka 5 dní
  • 0 ITK bodů
  • 0 termínů
  • Praha (38 340 Kč)

    Brno (38 340 Kč)

    Bratislava (1 475 €)

Obsahem tohoto školení je vysvětlení terminologie, procesů, struktury, úloh, funkcí a činností souvisejících s fázemi Service Strategy a Service Design životního cyklu řízení služby IT na základě verze 3 infrastrukturní knihovny ITIL®. Školení je součástí linie Capability Stream nabízející účastníkům získání vyvážených znalostí nejlepších každodenně používaných postupů ITIL®. Hlavním zaměřením školení je procesní činnosti, provádění a užívání v průběhu životního cyklu služby. Součástí školení je formální přezkoušení (komplexní přezkoušení bez možnosti použití učebnic formou multiple-choice s osmi otázkami, na které je třeba odpovědět v čase 90 minut; pro úspěšné vykonání zkoušky musí studenti dosáhnout 70% správnosti odpovědí). Cena zkoušky 7616 Kč (bez DPH) NENÍ zahrnuta v ceně kurzu. Zkouška se koná pátý den školení. Před účastí na zkoušce je nutné absolvovat certifikaci ITIL v3 Foundation. Při neúspěšném složení zkoušky lze zkoušku opakovat při následujícím termínu konání kurzu. Cena samostatné zkoušky je 7616 Kč / 5 JTP.

»


• IT professionals who require a deep understanding of Planning, Protection & Optimization processes and how they may be used to enhance the quality of IT service support within an organization
• IT professionals working with an organization that has adopted and adapted ITIL® who need to be informed about and thereafter contribute to an ongoing service improvement program
• Operational staff involved in the activities of the following processes: Capacity, Availability, IT Service Continuity, Information Security, Demand and Risk Management, who wish to enhance their role-based capabilities
• Individuals seeking the ITIL Expert in ITSM for which this qualification is one of the prerequisite modules


• Hold one or more of the following certificates: ITIL® V3 Foundation in ITSM or ITIL® V2 Foundation plus V3 Foundation Bridge Certificate
• Demonstrate 2 to 4 years of professional experience in the ITSM market place (highly desirable)
• It is assumed that participants will have read, in particular, the Service Design publication
• Candidates should be aware that at least 12 hours of personal study are required


Upon successful completion of this course participants will understand:
• The activities, methods and functions used in each ITIL® Planning, Protection & Optimization process as well as the process roles and responsibilities
• IT Service Continuity Management as a capability to support overall Business Continuity Management
• Technology and Implementation Considerations, as well as the Challenges, Critical Success Factors and Risks surrounding ITIL® Planning, Protection & Optimization
Formal examination: this is a closed book complex graded multiple-choice examination with 8 questions to be answered in 90 minutes. Students must get 70% correct in order to pass.
For more info about this course please open datasheet
• The importance of the concept of Service Management as a Practice
• Capacity and Availability Management as a capability to realize successful service design
• Information Security Management as part of the overall Corporate Governance framework
Participants will also gain the knowledge necessary to prepare for the “ITIL® Planning, Protection & Optimization” examination from EXIN, ISEB or APM Group. This certificate is worth 4 credits in the ITIL Version 3 Qualification Scheme.


• Other modular courses covering the ITSM Lifecycle stream or Capability stream and the capstone course “Managing Across the Lifecycle”, leading to the ITIL Expert Qualification

Aktuální nabídka
Školicí místo
Jazyk kurzu

Uvedené ceny jsou bez DPH.