Uživatelská náročnost
Co Vás naučíme
- základní principy vývoje pro Android
- základy návrhu uživatelského rozhraní v Androidu
- strukturování aplikace a nastavení
- moderní design, SQLite
Požadované vstupní znalosti
Je nutné mít zkušenosti s programováním v Javě na úrovni menších projektů (desítky tříd) a je vhodné mít základy SQL
Metody výuky
- Odborný výklad s praktickými ukázkami, cvičení na počítačích. Kurz je veden lektorem s vývojářskou praxí
Studijní materiály
- Tištěné prezentace probírané látky
Osnova:
Úvod do Androidu
- Architektura systému
- Možnosti vývoje aplikací
- Struktura aplikace
Vývojové prostředí
- Základy práce s vývojovým prostředím Android Studio
- Ladění aplikací
- Použití vlastního zařízení k ladění aplikací
Vytvoření jednoduché aplikace
- Základní prvky UI, layouty a reakce na události
Aktivity a intenty
- Spuštění jiné aktivity pomocí implicitního nebo explicitního intentu, aktivita s výsledkem
- Intentové filtry a jejich použití
- Práce s životním cyklem aktivity
Action bar a moderní Navigation Drawer
- Princip, definice ve zdrojích
- Navigace v Android aplikaci, up vs. back tlačítko
- Použití support knihovny, Navigation Drawer
Dialogy
Ukládání dat v zařízení
- SharedPreferences, PreferenceScreen a její použítí, PreferenceFragment
- Práce s filesystémem
- SQLite databáze
- SQLiteOpenHelper
- Dotazy, procházení kurzorů
Adaptéry
- Propojení datové struktury s uživatelským rozhraním
- SQL adaptér
- ListView, GridView, Spinner
- Moderní RecyclerView a RecyclerView.Adapter
Fragmenty
- Proč fragmenty
- Fragmenty a support library
- Fragmenty a inicializace
- Fragmenty a manipulace s daty které patří aktivitě (přes interface)
Něco navíc
- Praktické rady programator versus projekt versus management
- Testing and tester
- Důležité faktory při návrhu a startu projektu