Kód kurzu: CPP_OOP« Krok zpět

Jazyk C++ – Objektově orientované programování v C++

Kurz je určen pro posluchače, kteří přecházejí z jazyka C na C++, nebo jen chtějí proniknout do problematiky návrhu a implementace objektů v jazyce C++. Na kurzu se naučíte definovat objekty, konstruktory a destruktory, používat virtuální funkce, dědičnost a agregaci, přetěžovat operátory a zpracovávat události a výjimky. Představované techniky jsou striktně platformově neutrální, použitelné v operačních systémech Windows, Unix, Linux apod.

 DatumDnůCena kurzuCena materiálůJazyk výukyLokalita 
GTK 14.10.2019 5 20 500 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
13.1.2020 5 20 500 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
18.5.2020 5 20 500 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
4.11.2019 5 20 500 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Brno
 
30.3.2020 5 20 500 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Brno
 
LM GTK 16.9.2019 5 607,50 EUR v ceně kurzu Slovenský jazyk GOPAS Bratislava
 
9.12.2019 5 675,00 EUR v ceně kurzu Slovenský jazyk GOPAS Bratislava
 

PobočkaDnůCena kurzuCena materiálůITB
Praha5 20 500 CZK v ceně kurzu 50
Brno5 20 500 CZK v ceně kurzu 50
Bratislava5 675,00 EUR v ceně kurzu 50

Co Vás naučíme

  • Definice objektu v C++
  • Atributy a metody objektů
  • Přístupová práva k atributům a metodám
  • Konstruktory, implicitní konstruktory, copy-konstruktory
  • Destruktory
  • Dědičnost
  • Virtuální funkce, destruktory
  • Operátory new a delete
  • Statické metody a atributy

Požadované vstupní znalosti

  • Znalosti v rozsahu kurzu Programovací jazyk
  • C a C++ - základní kurz (CPP_INTRO).

Metody výuky

  • Odborný výklad s množstvím praktických ukázek, cvičení na počítačích.

Studijní materiály

  • Materiály ke kurzu v elektronické podobě.

Osnova kurzu

C++ třída a zapouzdření

  • Trochu objektově orientované teorie a názvosloví.
  • Klíčové slovo „class“ a „struct“
  • Deklarace atributů, jmenné konvence
  • Přístupová práva „private“ a „public“
  • Definice metod objektu
  • „inline“ funkce a metody
  • „const“ metody a „mutable“ atributy
  • Statické atributy a metody
  • „friend“ deklarace
  • Implicitní konstruktor, destruktor
  • Operátory „new“ a „delete“, alokace pole
  • Význam kopírovacího konstruktoru a přiřazovacího operátoru
  • „RULE OF THREE“ a jeho důsledky
  • Konverze pomocí konstruktorů s jedním parametrem, „explicit“ konstruktory

Jednoduchá dědičnost

  • Typy vazeb mezi objekty, trocha UML
  • Generalizace vs. agregace
  • Dědičnost a příklady objektových hierarchií
  • Důsledky „IS KIND OF“ vazby na kompatibilitu instancí
  • Přístupové právo „protected“ a zásady návrhu bázové třídy
  • Přetěžování metod potomkem, zastínění bázové metody

Polymorfismus

  • Co je to vlastně polymorfismus? Příklady hierarchií.
  • Brzká a pozdní vazba, virtuální metody.
  • Polymorfické kontejnery, virtuální destruktory
  • Statický vs. Dynamický typ, „dynamic_cast“ a ostatní operátory pro
  • přetypování
  • Ryze virtuální metody a abstraktní třídy
  • Pojem „interface“, příklady využití

Vícenásobná dědičnost

  • Výhody vícenásobné dědičnosti
  • Problém s diamantem v dědičnosti
  • Virtuální dědičnost, dekompozice instance do acyklického grafu
  • Nejednoznačnost symbolů a inicializace instance

Výjimky

  • Ošetřování chyb ve stylu jazyka C a C++
  • Klíčová slova „throw“, „try“, a „catch“
  • Návrh tříd sloužící jako výjimky, rozhraní třídy „std::exception“
  • Výjimky a citlivý kód konstruktoru a destruktoru
Elektronické prezentace probírané látky

Cena:
v ceně kurzu
Uvedené ceny jsou bez DPH.


Graf návazností kurzů