Uživatelská náročnost
Co Vás naučíme
- Správně chápat vzory ve vývoji softwaru.
- Aplikovat vzory v objektově chápané analýze, architektuře, návrhu.
- Prakticky používat vzory v objektovém programování, testování a
- optimalizaci.
Pro koho je kurz určen
- Kurz je určen především pro vývojáře na platformě Java, ale i pro architekty a testery.
- Znalost jazyka Java je výhodou, ale kurz lze zvládnout i se znalostmi jiných jazyků jako je C/C++, PHP.
Požadované vstupní znalosti:
- Výhodou je základní znalost jazyka Java.
Metody výuky
- Odborný výklad s praktickými ukázkami, cvičení na počítačích
Studijní materiály
- Knižní publikace dle nabídky odborných vydavatelství.
Osnova:
Úvod do problematiky tvorby softwaru (SW)
- Metodiky tvorby SW – vodopádové, iterační, RAD, Test-driven nebo architektonicky-centrické
- Sběr a řízení požadavků
- Základní disciplíny a s nimi související artefakty
Konceptuální modelování, analytické vzory
- Tvorba modelu jednání (Use Case Model)
- Tvorba doménového modelu
- Vzory objektového statického modelu
- GRASP vzory
- Vzory dynamického modelu
Gang of four vzory
Vzory tvorby (objektu)
- Singleton
- Abstract Factory
- Fatory Method
- Builder
- Prototype
Vzory struktury
- Facade
- Adapter
- Bridge
- Proxy
- Decorator
- Composite
- FlyWeight
Vzory chování
- Interpreter
- Template Method
- Chain of Responsibility
- Command
- Iterator
- Mediator
- Memento
- Observer
- State
- Strategy
- Visitor
Refaktorizace
- Principy refaktorizace
- Refaktorizační vzory a jejich podpora v IDE