Kód kurzu: BLEND1« Krok zpět

Blender 3D – základní kurz

V úvodní části kurzu se na teoretické úrovni seznámíte se základními koncepty produkce 3D grafiky – modelováním, UV mappingem, texturováním, přípravou materiálů, riggingem, animacemi, svícením a renderováním. V druhé části kurzu budete pracovat v open-source (bezplatném) softwaru Blender 3D. Naučíte se základy 3D modelování a vytvoříte svůj jednoduchý model, připravíte scénu, kam jej umístíte, připravíte materiály, kterými ho otexturujete, nasvítíte scénu, připravíte kameru a nakonec vytvoříte výstup v podobě obrázku a animace. Kurz je velmi vhodný i jako úvod do světa 3D grafiky obecně, s možností následně pokračovat v jakémkoliv jiném 3D software.

Kurz lze realizovat na platformě Mac OS X Kurz lze realizovat na platformě MS Windows Kurz lze realizovat na platformě Linux
 DatumDnůCena kurzuCena materiálůJazyk výukyLokalita 
3.2.2020 3 11 700 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
12.2.2020 3 11 700 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Brno
 
23.3.2020 3 420,00 EUR v ceně kurzu Slovenský jazyk GOPAS Bratislava
 

PobočkaDnůCena kurzuCena materiálůITB
Praha3 11 700 CZK v ceně kurzu 0
Brno3 11 700 CZK v ceně kurzu 0
Bratislava3 420,00 EUR v ceně kurzu 0

Pro koho je kurz určen

Kurz je určen pro začínající 3D grafiky. Předpokládá se základní znalost 2D grafiky.

Požadované vstupní znalosti

Základy práce v běžných 2D grafických programech (Photoshop, Illustrator nebo alternativy).

Metody výuky

Odborný výklad s praktickými ukázkami a příklady, praktická cvičení na počítačích.

Osnova kurzu

Úvod
  • teorie a principy 3D modelování
  • přehled možností programu Blender 3D
  • instalace Blenderu 3D
  • základní ovládání Blenderu 3D – orientace v 3D prostoru, typy navigace
  • výčet typů oken, seznámení s 3D pohledem, property window, outliner
Vytváření 3D scén
  • objekty ve scéně a základní práce s nimi – přidávání, transformace, rotace, scaling
  • základy práce s objekty typu mesh, křivka, text, metaball, empty
  • modelování mesh v editačním módu – selekce, transformace, extruze, přidávání/ubírání geometrie
  • modelování pomocí sochacích nástrojů
  • modifikátory a jejich využití
  • organizace scény, hierarchické uspořádávání scény
  • textury
  • práce s kamerou
  • animace – keyframing na úrovni objektů
  • animace – shape key
  • úvod do pokročilejších problematik – armature, rigging, vertex groups, vertex colors, constraints, drivers, action, NLA
Rendering za pomoci rendereru Cycles:
  • materiálové nastavení
  • světla
  • vyrenderování scény a výstupní nastavení, nastavení výstupu animace
Tištěné nebo elektronické studijní materiály GOPAS

Cena:
v ceně kurzu
Uvedené ceny jsou bez DPH.