Uživatelská náročnost
Pro koho je kurz určen
Tento workshop je určen Administrátorům se zkušenostmi s Exchange Server 2003.
Co Vás naučíme
Aplikovat znalosti a metodologie pro identifikaci a odstranění problémů.
Nalézt a odstranit problémy síťového spojení a problémy s překladem jmen.
Nalézt a odstranit problémy s veřejnými složkami a schránkami.
Nalézt a odstranit problémy s front-end a back-end servery související s Outlook Web Access.
Nalézt a odstranit problémy s Internetovými protokoly SMTP, IMAP, a POP.
Nalézt a odstranit problémy s propustností,službami,databází,disky a ostatními vykonovými problémi.
Nalézt a odstranit problémy s šifrováním,digitálními podpisy a problémy způsobenými viry.
Nalézt a odstranit problémy spojené s přesunem uživatelů z Exchange Server 5.5 na Exchange Server 2003.
Požadované vstupní znalosti
Kurz MOC2400
Kurz MOC2009
Jeden nebo více roků zkušeností se správou Exchange ServeruMetody výuky
Odborný výklad s praktickými ukázkami, cvičení na počítačích.Studijní materiály
Originální učebnice firmy Microsoft v anglickém jazyce.Osnova kurzu
Modul 1: Úvod do řešení problémů v Exchange Server 2003
Konfigurace a příprava serverů pro základní řešení problémů.
Analýza procesů a oběh dat pomocí vývojových diagramů.
Vstup a aplikace informací z požadavků služeb a dalších komponent.
Identifikace problému a návrh řešení.
Modul 2: Řešení problémů síťové konektivity
Identifikace základních příčin, kdy mail z jednoho serveru není doručen na jiný a řešení problému.
Identifikace základních příčin, kdy se uživatel nemůže připojit k Exchange serveru a řešení problému.
Identifikace základních příčin, kdy nikdo v organizaci nepřijímá emaily z internetu a řešení problému.
Modul 3: Řešení problémů veřejných složek a poštovních schránek
Identifikace základních příčin, kdy uživatel nemůže přijmout email z internetu na svoji email adresu a řešení problému.
Identifikace základních příčin, kdy uživatel nemůže poslat, nebo přijmout internetový email a řešení problému.
Identifikace základních příčin, kdy uživatel nemůže uložit zprávu do veřejných složek a řešení problému.
Modul 4: Řešení problémů Outlook Web Access a Outlook Mobile Access
Identifikace základních příčin, kdy uživatel nemůže přistoupit k OWA kvůli bezpečnostní chybě a řešení problému.
Identifikace základních příčin, kdy uživatel nemůže přistoupit k OWA kvůli autentizačním problémům a řešení problému.
Identifikace základních příčin, kdy uživatel nemůže přistoupit k OMA a řešení problému.
Modul 5: Řešení problémů klientské konektivity
Identifikace základních příčin, kdy uživatel nemůže poslat email do internet z domova za použití Outlook Express a řešení problému.
Identifikace základních příčin, kdy uživatel obdrží zprávu \\\\\\\\\\\\\\\"Spojení se serverem selhalo\\\\\\\\\\\\\\\" a řešení problému.
Identifikace základních příčin, kdy nový uživatel obdrží chybovou zprávu při pokusu o připojení k jeho poštovní schránce a řešení problému.
Modul 6: Řešení problémů serverové konektivity
Řešení problémů doručení zpráv mezi servery v té samé routing skupině.
Řešení problémů doručení zpráv mezi servery v té různých routing skupinách.
Řešení problémů doručení zpráv mezi servery Microsoft Exchange Server 2003 a jiných e-mail systémů.
Řešení problémů doručení zpráv mezi servery Microsoft Exchange Server 2003 a internetem.
Modul 7: Řešení problémů a výkonem serveru
Identifikace a řešení problémů spojených s nedostatkem výkonu na doménových řadičích a globálních katalozích.
Identifikace a řešení problémů spojených s nedostatkem výkonu spuštěním naplánovaných aplikací.
Identifikace a řešení problémů spojených s hardwarovými komponentami v serveru.
Modul 8: Řešení problémů bezpečnostní problematiky
Implementace Public Key Infrastructure (PKI) pro vytváření a distribuci digitálních certifikátů.
Implementace Secure Multipurpose Internet Mail Extensions (S/MIME) pro šifrování a digitální podpis emailových zpráv.
Implementace Secure Sockets Layer (SSL) pro šifrování síťového přenosu..
Modul 9: Řešení problémů při migraci na Exchange 2003
Identifikace a řešení problémů kdy se uživatel po migraci nemůže připojit ke své poštovní schránce a řešení problému.
Identifikace a řešení problémů kdy uživatel během migrace nemůže poslat email do organizace Exchange 5.5 a řešení problému.
Identifikace a řešení problémů kdy uživatel během migrace nemůže některým uživatelům poslat email a řešení problému.
Modul 10: Řešení problémů Exchange Server 2003 organizace
Identifikace různých jiných situací, které ovlivňují funkcionalitu posílání zpráv v organizaci.
Řešení problémů:
o Síťová konektivita
o Veřejné složky a postovní schránky
o Microsoft Outlook Web Access (OWA) a Outlook Mobile Access (OMA)
o Klientská konektivita
o Serverová konektivita
o Výkon serveru
o Bezpečnostní problematika
o Migrace z Exchange 5.5 na Exchange 2003