Kód kurzu: GOC4161« Krok zpět

Vývoj univerzálních aplikací pro Windows 10

Kurz je určen pro vývojáře na platformě .NET, kteří se chtějí seznámit s vývojem univerzálních aplikací pro Windows 10. Na kurzu se seznámíte s architekturou této platformy, základními prvky uživatelského rozhraní a navigace, tvorbou adaptivního uživatelského rozhraní pro různá zařízení, prací s daty a webovými službami, úvodem do multitaskingu, notifikacemi a dalšími technikami obvyklými pro univerzální Windows aplikace. Důraz je kladen na kvalitní implementaci adaptivního uživatelského rozhraní, díky kterému jednou implementovaná aplikace bude vypadat a fungovat správně jak na počítači, tak na tabletu i mobilním telefonu. Dále je kladen důraz na správný návrh architektury aplikace, která umožní snadné rozšiřování i testování aplikace.

 DatumDnůCena kurzuCena materiálůJazyk výukyLokalita 
13.2.2017 5 20 500 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Praha_GTT
 
13.2.2017 5 20 000 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Brno_GTT
 
6.3.2017 5 700,00 EUR v ceně kurzu Slovenský jazyk GOPAS Bratislava
 

PobočkaDnůCena kurzuCena materiálůITB
Praha5 20 500 CZK v ceně kurzu 50
Brno5 20 000 CZK v ceně kurzu 50
Bratislava5 700,00 EUR v ceně kurzu 50

Co Vás naučíme:

  • Seznámíte se s novým druhem univerzálních aplikací pro Windows 10, architekturou této platformy a potřebnými nástroji po vývoj aplikací
  • Naučíte se navrhovat a implementovat uživatelské rozhraní aplikací, které se správně přizpůsobí danému zařízení, díky čemuž vám bude stačit aplikaci implementovat jen jednou a ona bude správně fungovat na všech zařízeních s Windows 10
  • Vyzkoušíte si implementaci aplikace pracující s webovými službami za použití návrhového vzoru MVVM
  • Pochopíte životní cyklus aplikace, možnosti multitaskingu a notifikací
  • Získáte přehled o možnostech API na této platformě a také jejich omezeních
  • Seznámíte se s možnostmi distribuce aplikace, jak přes veřejný Windows Store, tak interně ve vaší společnosti

Požadované vstupní znalosti:

  • Znalost jazyka C# nebo VB.NET a prostředí Visual Studia (kurz bude veden v jazyce C#)
  • Základní znalost jazyka XAML

Metody výuky:

  • Odborný výklad s praktickými ukázkami, cvičení na počítačích.

Studijní materiály:

  • Tištěné prezentace probírané látky.

Osnova:

Představení platformy a nástrojů pro vývoj aplikací

  • Seznámení s univerzálními Windows aplikacemi
  • Představení jednotné platformy pro vývoj Windows aplikací a její architektury
  • Možnosti volby programovacího jazyka, výhody a nevýhody jednotlivých variant
  • Seznámení s konceptem univerzálních aplikací a jejich klíčových vlastností
  • Představení potřebných nástrojů pro vývoj, ukázka vytvoření projektů, nasazení do emulátoru, ukázka debugování, ukázka přepnutí zařízení do vývojářského režimu
  • Ukázka designerských nástrojů (Expression Blend)
  • Seznámení s možnostmi převodu aplikací z jiných platforem

Návrh uživatelského rozhraní

  • Seznámení se s klíčovými principy uplatňovanými při specifikaci a návrhu univerzálních Windows aplikací
  • Doporučení pro vytyčení správných scénářů použití
  • Seznámení s možnostmi uživatelského rozhraní Windows 10 aplikací na různých zařízeních
  • Používané modely navigace v aplikaci
  • Rozmístění příkazů v aplikaci
  • Správné rozložení ovládacích prvků na stránce

Implementace uživatelského rozhraní

  • Rychlé seznámení s jazykem XAML
  • Přehled základních používaných ovládacích prvků v univerzálních Windows aplikacích a tvorba layoutu aplikace
  • Ovládací prvky pro zobrazení položek a práce s šablonami položek
  • Implementace aplikační lišty a příkazů v aplikaci
  • Tvorba vlastních vizuálních stylů a jejich uložení do resources

Techniky pro tvorbu adaptivního uživatelského rozhraní

  • Seznámení s klíčovými principy tvorby adaptivního uživatelského rozhraní
  • Techniky úpravy layoutu pro podporu více rozměrů obrazovky a zařízení
  • Použití VisualStateManageru pro efektivní přizpůsobení UI včetně seznámení s novinkami ve Windows 10
  • Implementace vlastních triggerů pro přizpůsobení UI aplikace
  • Vysvětlení pojmů fyzické rozlišení, efektivní rozlišení, scale factor včetně jejich dopadu

Práce s daty v uživatelském rozhraní

  • Seznámení s data-bindingem v XAML
  • Použití ovládacích prvků pro zobrazení dat

Návrh vhodné architektury aplikací a jejich sdíleného jádra

  • Představení návrhového vzoru Model-View-ViewModel (MVVM) a jeho využití v univerzálních Windows aplikacích
  • Návrh architektury aplikace s důrazem na sdílení kódu i s jinými platformami (Android, iOS)
  • Možnosti unit testování aplikace

Práce s webovými službami

  • Asynchronní zpracování operací
  • Načítání dat z webové služby (REST JSON, SOAP, OData)
  • Praktické ukázky práce s HttpClientem

Práce se soubory

  • Představení možností uložení aplikačních dat
  • Práce se soubory a adresáři
  • Přístup k souborům přes FilePickers
  • Implementace cache při práci s webovými službami

Životní cyklus aplikace, navigace v aplikaci a propojení aplikací mezi sebou

  • Seznámení s životním cyklem běhu aplikace
  • Možnosti úprav běhu aplikací
  • Seznámení s navigačním frameworkem
  • Přechody mezi stránkami aplikace, předávání parametrů otevíraným stránkám
  • Obsluha událostí spojených s navigací
  • Předávání dat spouštěné aplikaci včetně předání souboru a použití drag&drop
  • Volání další aplikace za účelem získání návratové hodnoty

Práce s dlaždicemi a notifikacemi

  • Seznámení s hlavními principy použití aplikační dlaždice
  • Možnosti použití lokálních notifikací
  • Představení principu vzdálených notifikací

Běh procesů na pozadí

  • Seznámení s možnostmi běhu aplikace na pozadí

Publikace aplikace

  • Jak zveřejnit aplikaci na veřejném Store
  • Vnitrofiremní distribuce aplikací

    Předchozí kurzy

    Navazující kurzy

    žádný navazující kurz
    Tištěné nebo elektronické studijní materiály GOPAS

    Cena:
    v ceně kurzu
    Uvedené ceny jsou bez DPH.