Kód kurzu: GOC271« Krok zpět

Návrhové vzory v prostředí Java (Design & Patterns)

Kurz se zabývá zejména aplikací návrhových vzorů, známých jako „GoF Design Patterns“ na platformě Java. Naučíte se používat vzory v analýze, architektuře, designu, programování, tzv. idiomy a refaktorizační vzory stejně jako vzory pro ladění výkonu a vzory pro testování. Během kurzu bude ukázána řada technik, metod, postupů a praktik zvaných „best practices“, použitelných v jednotlivých etapách a disciplínách tvorby software. Cílem kurzu je umožnit pochopení principů používání vzorů prostřednictvím praktických příkladů. Po celou dobu kurzu se pracuje na případové studii samostatně i v týmech pod vedením lektora.

Dárek pro Vás

Od 1. 3. do 31. 8. 2016 mají všichni účastníci standardních otevřených kurzů Programování konaných v pobočkách Počítačové školy Gopas možnost získat novou osobní nebo komerční licenci jakéhokoliv produktu společnosti JetBrains se slevou 50%! Více informací k akci zde.

Dárek GOPAS Official Curriculum Tento kurz byl aktualizován
 DatumDnůCena kurzuCena materiálůJazyk výukyLokalita 
LM 14.9.2016 3 16 575 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
1.2.2017 3 19 500 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
19.4.2017 3 19 500 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
1.3.2017 3 19 500 CZK v ceně kurzu Český jazyk GOPAS Brno
 
5.10.2016 3 655,00 EUR v ceně kurzu Slovenský jazyk GOPAS Bratislava
 

PobočkaDnůCena kurzuCena materiálůITB
Praha3 19 500 CZK v ceně kurzu 30
Brno3 19 500 CZK v ceně kurzu 30
Bratislava3 655,00 EUR v ceně kurzu 30

Co Vás naučíme

  • Správně chápat vzory ve vývoji softwaru.
  • Aplikovat vzory v objektově chápané analýze, architektuře, návrhu.
  • Prakticky používat vzory v objektovém programování, testování a
  • optimalizaci.

Pro koho je kurz určen

  • Kurz je určen především pro vývojáře na platformě Java, ale i pro architekty a testery.
  • Znalost jazyka Java je výhodou, ale kurz lze zvládnout i se znalostmi jiných jazyků jako je C/C++, PHP.

Požadované vstupní znalosti:

  • Výhodou je základní znalost jazyka Java.

Metody výuky

  • Odborný výklad s praktickými ukázkami, cvičení na počítačích

Studijní materiály

  • Knižní publikace dle nabídky odborných vydavatelství.

Osnova:

Úvod do problematiky tvorby softwaru (SW)

  • Metodiky tvorby SW – vodopádové, iterační, RAD, Test-driven nebo architektonicky-centrické
  • Sběr a řízení požadavků
  • Základní disciplíny a s nimi související artefakty

Konceptuální modelování, analytické vzory

  • Tvorba modelu jednání (Use Case Model)
  • Tvorba doménového modelu
  • Vzory objektového statického modelu
  • GRASP vzory
  • Vzory dynamického modelu

Gang of four vzory

  • Kategorizace vzorů

Vzory tvorby (objektu)

  • Singleton
  • Abstract Factory
  • Fatory Method
  • Builder
  • Prototype

Vzory struktury

  • Facade
  • Adapter
  • Bridge
  • Proxy
  • Decorator
  • Composite
  • FlyWeight

Vzory chování

  • Interpreter
  • Template Method
  • Chain of Responsibility
  • Command
  • Iterator
  • Mediator
  • Memento
  • Observer
  • State
  • Strategy
  • Visitor

Refaktorizace

  • Principy refaktorizace
  • Refaktorizační vzory a jejich podpora v IDE
Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software

Cena:
v ceně kurzu
Uvedené ceny jsou bez DPH.


Graf návazností kurzů